Podkasten har fått tittelen «Hvordan havna du her?», og skal til sammen være på ti program. Fem program slippes før sommeren, og fem til høsten. Der kan man få bli kjent med ulike personer som Sanna skal snakke med - om misjon.
– Det første målet med denne podkasten er å få ut mer informasjon og misjonsengasjement, sier Sanna. – Og for det andre å forstå litt bedre hva som ligger bak misjonsengasjementet. Jeg liker å prate med folk, og jeg er nysgjerrig på hva som har gjort at de jobber med misjon.
– Som misjonsorganisasjon er det å drive misjon DNA-et vårt, og podkasten blir en måte å dele mer om hva som skjer, og hva vi tenker om misjon.
Sanna har spennende gjester på listen sin, men vil ikke røpe for mye. Målgruppen er både yngre og eldre, og Sanna håper å nå ut til et bredt publikum av misjonsinteresserte.
– Jeg håper det er en podkast som kan appellere ganske bredt, både til de som er nysgjerrige på mennesker, og nysgjerrig på hvordan man havner som misjonær.
Sanna var ikke nervøs før sin første innspilling, og hadde kaffekoppen med i samtalen bak mikrofonen.
– Jeg tar det som en kaffeprat, smiler han. – og så prater vi om livet. Det er et fint konsept for min egen del, da får man en samtale, og ikke bare spørsmål og svar.
Du kan finne podkasten «Hvordan havna du her» på nlm.no, den er også søkbar på Spotify og på alle plattformer der du hører podkast. Første gjest er leder i Misjonssambandet ung, Andreas Furnes.